SHVS: systém mild hybrid

SHVS. Platforma novej generácie, ktorá znižuje spotrebu a zvyšuje komfort.

SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) je optimálny hybridný systém určený pre kompaktné vozidlá. Dokáže ponúknuť výrazne nižšiu spotrebu paliva a vyšší komfort jazdy. Vyznačuje sa nízkou hmotnosťou, malými rozmermi a zároveň veľmi dobrým využitím priestoru.

Ako SHVS funguje

Ekologická jazda dnes už neznamená obmedzenia v podobe dobíjania vozidla. Hybridné vozidlá sú šetrné k životnému prostrediu aj k vašej peňaženke a okrem toho si zachovávajú všetky benefity klasických vozidiel, ako priestranný kufor a okamžitý výkon.

Najväčším benefitom jazdy s hybridným motorom je nižšia spotreba a výraznejšie zrýchlenie v nižších otáčkach. SHSV pomáha motoru ľahkým a kompaktným systémom ISG (integrovaný štartér-generátor) s vysokoúčinnou lítium-iónovou batériou, ktorá má vynikajúce nabíjacie a napájacie vlastnosti. V prípade potreby zabezpečuje spomaľovanie s rekuperáciou energie. Takto získaná energia sa neskôr využíva na pri napájaní elektrických spotrebičov s vypnutým motorom. So systémom Engine Auto Stop and Start  tak prispieva k znižovaniu spotreby paliva.

Hybridná technológia Suzuki Ignis 12V a Suzuki Swift 12V

Tento hybridný systém je optimálny pre kompaktné vozidlá. Ponúka vynikajúcu úsporu paliva a zároveň je nenáročný na priestor. Má výkon 2,3 kW a dosahuje točivý moment až 50 Nm. Vďaka týmto parametrom dokáže vozidlo zrýchliť už z nízkych otáčok, pričom benzínový motor sa vtedy ešte len rozbieha. Kompaktní akumulátor pracuje s napätím 12 V, ako zbytok elektroinštalácií vo vozidle. Má kapacitu 10 Ah a nachádza sa pod sedadlom šoféra, blízko ťažiska v mieste, kde neobmedzuje vnútorný priestor.

1. Automatické vypnutie motora

Motor je zastavený a elektrické komponenty sú napájané z batérií, vďaka čomu sa šetrí palivo

2. Opätovné naštartovanie motora

ISG funguje ako štartér a potichu a hladko znova naštartuje motor.

3. Rozjazd/zrýchľovanie

ISG pomáha motoru pri rozjazde zo zastavenia a pri zrýchľovaní a prispieva k zníženiu spotreby paliva.*

4. Spomaľovanie

ISG využíva energiu vznikajúcu pri spomaľovaní na výrobu elektriny a efektívne dobíjanie batérií

* Činnosť pomocnej funkcie závisí od určitých konkrétnych podmienok, napríklad od stavu batérie.

Pozrite si, ako to funguje:

 

 

Hybridná technológia Suzuki Vitara 48V a Suzuki SX4 S-Cross 48V

Vďaka ekologickejšiemu pohonu prinášajú modely Suzuki Vitara a SX4 S-Cross nielen nespútanú radosť, ale tiež zodpovednú jazdu, ktorá je šetrná k prírode aj k peňaženke.

1,4-litrový turbomotor BOOSTERJET ponúka vyšší výkon a vynikajúcu spotrebu paliva za každých podmienok. Zároveň prináša okamžité zrýchlenie a svižnejšiu jazdu s dostatkom krútiaceho momentu na diaľnici aj v strmých stúpaniach. Je osadený turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva, ktoré dávajú potrebnú silu pre bezstarostnú jazdu. Kombinácia turbodúchadla s medzichladičom dostáva do valcov motora viac vzduchu a vďaka tomu dokáže ponúknuť optimálny točivý moment v nízkych otáčkach (už okolo 2000). Účinnosť motora zvyšujú aj ďalšie funkcie: elektricky ovládané variabilné časovanie sacích ventilov (VVT), chladená recirkulácia výfukových plynov (EGR) a vyšší kompresný pomer.

48 V systém SHVS Mild Hybrid pozostáva zo 48 V ISG (integrovaný štartér-generátor) s funkciou elektromotora, 48 V lítiovo-iónovej batérie a 48 – 12 V meniča DC/DC. Vďaka zvýšenému prívodu napájacieho napätia v porovnaní s bežnými 12 V sa zvyšuje množstvo energie rekuperovanej pri brzdení a zároveň miera asistencie elektromotora v záujme znižovania spotreby paliva a optimalizácie jazdného výkonu. Elektrické zariadenie ISG má výkon 10 kW a dosahuje točivý moment až 53 Nm. Systém pri bežnej jazde uprednostňuje optimalizáciu spotreby paliva. Ak však vyhodnotí, že požadujete rýchlu akceleráciu, zvýši krútiaci moment elektromotora, čím zvýši krútiaci moment spaľovacieho motora pomocou jednej z dvoch dostupných funkcií (kontrola dodávania krútiaceho momentu alebo zvýšenie krútiaceho momentu). Elektromotor v špecifických situáciách udržiava voľnobežné otáčky motora, čím prispieva k zníženiu spotreby paliva*.

* Táto funkcia elektromotora nie je aktívna, ak sa používa klimatizácia alebo zostávajúca kapacita batérie na informačnom displeji vykazuje úroveň „3“ alebo menej.

Kontrola dodávania krútiaceho momentu   (1)

Kontrola dodávania krútiaceho momentu umocňuje odozvu akcelerácie okamžitým dodávaním krútiaceho momentu spaľovaciemu motoru z elektromotora na kompenzáciu časového oneskorenia odozvy motora.

Zvýšenie krútiaceho momentu    (2)

Zvýšenie krútiaceho momentu zvyšuje plynulosť akcelerácie dodávaním krútiaceho momentu spaľovaciemu motoru z elektromotora do okamihu, kým nenaskočí preplňovanie turbodúchadlom.

Voľnobeh elektromotora    (3)

Keď sa odpojí spojka pri spomaľovaní a otáčky spaľovacieho motora klesnú na úroveň voľnobehu, elektromotor uvedie spaľovací motor do voľnobežného stavu, čím predchádza spaľovaniu paliva. Keďže sa voľnobežný stav zachováva, vozidlo dokáže na podnet vodiča znovu akcelerovať.

Pozrite si, ako to funguje: